11035468_715269788591839_263664669822640976_nCompromís per la Pobla de Farnals, seguint amb la línia de transparència que hem adoptat fins ara, volem informar dels punts de confluència a què s’ha arribat amb els altres partits en la reunió que el nostre col·lectiu va convocar dimarts passat.
Per començar, agraïm l’assistència de la resta de partits convocats: PSOE, CSLPF i Guanyem (C’s va excusar-ne l’absència per motius laborals), i la bona disposició de tothom. La reunió es va desenvolupar en un to cordial i de bona sintonia i, encara que es tracta només d’un primer acostament, volem subratllar la voluntat de tots els grups perquè es produïsca un canvi en l’Ajuntament que deixe enrere els anys d’autoritarisme i mal govern del PP.
Els acords bàsics a què hem arribat són els següents:
– Necessitat de retornar les competències atorgades a la Junta de Govern Local, al Ple, per tal de garantir el diàleg i el consens en la presa de decisions.
– Compromís d’afavorir la participació ciutadana i de complir la llei de transparència per part de tots els grups. La primera mesura conseqüència d’aquest acord implica que la votació durant el ple d’investidura siga pública.
– Capacitació dels grups presents en aquest acord perquè es puga revocar un càrrec en cas de pèrdua de confiança.
– A partir d’aquest moment, s’enceta un procés de negociació per tal de pactar uns mínims programàtics comuns, que s’hauran de dur a terme durant aquesta legislatura.

Som conscients de que aquest és només un primer pas cap a l’acord, però des de Compromís per la Pobla de Farnals confiem que les negociacions arribaran a bon port.