estelles def xic -2

Dissabte 3 d’octubre celebràrem la I Festa Estellés de la Pobla de Farnals. Des de fa sis anys, els pobles valencians celebren la Festa Estellés, una iniciativa de l’escriptor Josep Lozano que cada any suma més participants. La Pobla de Farnals encara no s’havia sumat a aquesta iniciativa fins anit.
La jornada començà de la mà del poeta Andreu Galan, que va presentar el seu llibre “Qui no sap riure no sap viure”, llibre de poesia per a xiquets, que ha rebut el Premi Atrapallibres de literatura infantil i el Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians de Literatura Infantil aquest mateix any. Xiquets de totes les edats varen gaudir de les aventures de la puça Marisa, la gallina Kirikika i el fantasma Pixallits.

DSC_0769DSC_0771

Al sopar posterior varen participar més de 70 persones, que varen compartir taula i conversa amb els poetes, els músics i amb el nét de Estellés, Vicent, que ens varen voler acompanyar. Després del dolcet, Ana Borja, regidora d’Educació i Cultura, va obrir l’acte amb paraules d’agraïment a tots els presents, especialment als companys del PSOE i Guanyem que s’havien sumat a aquesta festa. Ana va recordar la relació d’Estellés amb tots els pobles valencians i, també, amb el nostre i va llegir el poema “Cultura” en què Estellés el nomena.

IMG-20151004-WA0036

Tot seguit, el nét de Estellés i Vicent Salvador, catedràtic de la UJI i expert en l’obra del poeta, varen dedicar-nos unes paraules i llegiren uns versos. La nit va continuar amb les cançons de Samuel Iborra i Josep Vicent Tallada, membre del grup Oh, Foll Amor!, que donaren pas al recital col·lectiu, en el qual tothom que va voler va pujar a llegir un poema. També es digueren unes paraules en record de M. Teresa Queva, dona compromesa amb el país i amb la llengua, que tots trobàrem a faltar en aquesta nit tan especial.

DSC_0781 DSC_0782

Després del recital col·lectiu, tornaren els músics d’Oh, Foll Amor! i el poeta Pau Sif i feren una vibrant interpretació del poema “Vora el barranc del Carraixet” i una divertida versió blues del poema del pimentó torrat.

IMG-20151004-WA0024

Emili Gómez, regidor d’Ocupació i Turisme, va tancar l’acte convidant a tots els assistents a participar en la vida cultural i associativa del poble i ressaltant la importància de la convivència i el bon enteniment entre els creuetins.

fotos1-001

Des del Col·lectiu Compromís volem agrair a tots els veïns que hagen participat en aquesta festa i esperem que siga només la primera de moltes altres. Ja en campanya apostàrem per fer de la Creu un poble viu i ara que tenim responsabilitats de govern ens estem esforçant perquè això siga una realitat. La prova és que, després d’anys d’inanició, aquest octubre hem preparat tot un seguit d’activitats culturals per a grans i menuts des de la Regidoria de Cultura i en col·laboració amb els altres membres del govern municipal.

octubre cultural cartell etiquetes XICOTETES final